logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۶۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر روابط عمومی سینما بهمن زنجان خبرداد

اکران فیلم های کوتاه برتر ایران در زنجان

اکران-فیلم-های-کوتاه-برتر-ایران-در-زنجان

مدیر روابط عمومی سینما بهمن زنجان گفت:پنج فیلم کوتاه برتر ایران  در زنجان در سینما بهمن اکران می شود.

میثم زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پنج فیلم کوتاه برتر سینمای جهان در سینما بهمن زنجان اکران می شود.

وی با بیان اینکه فیلم "حیوان" -برنده جایزه سینه فونداسیون از جشنواره کن – ساخته سال ۲۰۱۷ به کارگردانی "برادران ارک" در زنجان اکران می شود، افزود: این فیلم سورئال داستان زندگی فردی است که قصد فرار از مرز و خروج از کشور را دارد. در این فیلم هیچ دیالوگی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی سینما بهمن زنجان با اشاره به اکران فیلم "روتوش" در زنجان، خاطرنشان کرد: این فیلم برنده ۳۲ جایزه ملی و بین‌‌المللی از جشنواره‌های فجر و پالم اسپرینگز آمریکا به کارگردانی "کاوه مظاهری" است.

زنجانی بیان داشت: این فیلم یکی از موفق ترین فیلمهای کوتاه ایرانی است که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر و بهترین فیلم جشنواره های بین‌المللی متعددی مانند ترایبکا، کراکوف، پالم اسپرینگز و تراورس سیتی شد.

وی خاطرنشان کرد: روتوش در عرض سه ماه، به خاطر کسب جایزه از سه جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار، سه بار متوالی برای شرکت در رقابت جایزه آکادمی اسکار ۲۰۱۸ معرفی شد که در نوع خودش یک رکورد در تاریخ سینمای ایران است.

وی گفت: فیلم "وقت ناهار"  - نامزد نخل طلای فیلم کوتاه در جشنواره کن در ۲۰۱۷ از دیگر فیلم های قابل اکران در زنجان است.

این مسئول با اشاره به اینکه این فیلم به کارگردانی "علیرضا قاسمی" است،ادامه داد: داستان فیلم کوتاه وقت نهار درباره یک دختر دبیرستانی است که برای تشخیص هویت مادر درگذشته‌اش به بیمارستان رفته‌ است.

زنجانی با بیان اینکه فیلم  "شب تولد" به عنوان منتخب جشنواره کلرمون فرانسه به کارگردانی "امید شمس" در زنجان اکران می شود، افزود: فیلم کوتاه «شب تولد» به کارگردانی امید شمس که پیش از این در جشنواره‌های کلرمون فران، فیلم‌های مستقل اوهایو و فیلم کوتاه میامی حضور داشته و جایزه اصلی شانزدهمین دوره جشنواره «چشم سوم» هند را دریافت کرده است، موفق شد جایزه بهترین فیلم هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه SHORT SWEET آمریکا را دریافت کند.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه "هنوز نه" برنده جایزه بزرگ جشنواره پوسان و سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه آسیایى به کارگردانی "آرین وزیر دفتری" در این برنامه اکران می شود.

 مدیر روابط عمومی سینما بهمن زنجان تصریح کرد: فیلم‌های کوتاه هنر و تجربه روز چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال جاری از ساعت 17 و 30 دقیقه در سینما بهمن زنجان اکران می شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر